dissabte, 14 d’agost del 2010

Hola a tots!!!

Com van les vacances? Suposo que qui més qui menys està desperdigat per aquests móns de Déu fent-la voltar!! i jo que me n'alegro!!!

Aquí a Vietnam, l'estiu té un altre concepte. Primer que fa pràcticament la mateixa calor tot l'any, per tant, t'és igual que sigui hivern, o estiu. Segon, que a l'estiu ningú té vacances, perquè per ells és una època com una altra. I tercer, plou tots els putos dies....conclusió, NO ÉS ESTIU....NO SÓN VACANCES!! Però tampoc tens sensació d'agobio, de dir "ostres quin fàstic!! és estiu i jo aquí treballant", és una experiència diferent, sobretot pels que estem acostumats a haver tingut les vacances tota la nostra vida al mes d'Agost.

Total, que aprofitant aquesta època d'estiu-No Vacances jajaja m'estic passant el Juliol i Agost fent treballs pel Màster, que ja comença a sembla una agonia. No sabeu les ganes que tinc de trere-me'l de sobre!!

Vaig presentar un treball fa 15 dies, comparant la Indústria alimentària Catalana i Vietnamita, i m'han posat un nou, i m'han demanat que escrigui un article per publicar-ho en una revista d'alimentació. Al Setembre, quan vingui de vacances, com que he d'anar a la UNI a fer el darrer examen el dia 13, aniré a parlar amb la directora del màster per veure com ho organitzem? Estic contenta, com a mínim l'esforç i la dedicació de cada nit i caps de setmana han tingut els seus fruits.

Ara estic fent un estudi sobre els millors restaurants de HCMC. És interessant i divertit, perquè em passo els caps de setmana d'Hotel de 5 estrelles, en hotel de 5 estrelles, i de Restaurant en Restaurant per poder realitzar l'estudi. Avui he acabat de recopilar informació, a veure si demà acabo el Power point i ja me'l trec de sobre.

Ja només quedarà un darrer cas pràctic la darrera setmana d'Agost i l'examen el 13 de Setembre....uffff quines ganes!!!

La feina va millor, tot i les enrabiades de rigor de tant en tant, però en general les coses van millor. La feina està més organitzada, anem més coordinats, som més eficients, i tot està més controlat....però continuo tenint molts problemes amb els proveïdors, que són una MERDA!!! Alguns són companyies de l'Estat, putos funcionaris comunistes, inútils del cagar!! que a part de no entendre ress del que els demanes, la caguen cada dos per tres, són lents, i van apujant els preus cada mes, com si el servei que donen es mereixés aquest augment de tarifes. Tens una sensació d'impotència impressionant!! estàs lligat de peus i mans, perquè no n'hi ha més, tenen el monopoli dels tintorers, i poden fe el que els rota!! I una cosa sí he après a Vietnam, i és que aquí, el client NO MANA!! el que mana és el proveïdor, que fa i desfà al seu gust, sense que li importi el més mínim les necessitats i els servei proporcionat al client. Quant han d'aprendre d'occident en aquest tema!! Llavors pensareu, ok, doncs sí tothom actua així amb els clients, perfecte!! Nosaltres taambé ho podem fer amb els nostres clients, i tots en pau!! Però NORRRRRRR!!! perquè tenim molts clients europeus i sudamericans, i amb aquests ens hem de baixar els pantalons com vulgarment es diu. Per tant, em trobo atrapada entre mig de dues pressions molt fortes, la dels nostres clients que apreten per sota, i les dels nostres proveïdors quen passen olímpicament i fan el que volen, i com volen, i si t'agrada bé, i sinó et diuen ben clar que no els passis més comandes (que et pintis el fil a l'oli!! jajajaja).

Però bé, deixem el tema feina, que és molt avorrit!! I parlem d'oci.

L'última vegada que vaig escriure, vaig dir que aquell cap de setmana me n'anava a la muntanya!! Va anar molt bé, però no té res a veure amb la muntanya de casa nostra!! Com anyoro els Pirineus, el carrilet d'Olot, la Fageda de'n Jordà, el Montseny, la Vall d'Aran....necessito aire pur i sessió intensiva de muntanya!! Tinc el mono!!! Gironins i: ja sé que m'esteu organitzant una sortida de cap de setmana per treure'm el mono: MOLTES GRÀCIES!!! Ho necessito!!

Txell: prepara't que pugem el Vignemale el 20-21-22 de Setembre!! Això sí que seran vacances!!

Total, que vaig visitar una muntanya, que primer es pugen uns metres en telefèric, es visita una pagoda, i després qui vol resa i baixa, i qui vol, com jo, puja a peu tota la muntanya fins a dalt de tot!! no va estar malament, cre que són uns 900 m de desnivell. La família de la Thnah, la meva companya de feina, no em van voler deixar pujar sola, perquè aquí a Vietnam, ningú puja muntanyes, i encara menys si ets una dona i estrangera, i tenien por de que em passés alguna cosa, total que com que la Thanh no es veie amb cor de pujar amb mi, van acompanyar-me el seu germà, el seu cosí i el xofer del cotxe, que cada dia ens porta a la feina. Quin riure!! Els vaig acabar els torrons!! Estaven extasiats! Els feia vergonya parar i no arribar a dalt, i deixar-me sola, i van voler seguir-me, però no podien i l'endemà no es podien aixecar del llit. El xofer, el Viêt, el dilluns no va venir a treballar jajajaja
Crec que a partir d'ara ja no diran més que és perillós que vagi sola a la muntanya!! jajajaja

Després vam dinar a casa dels pares de la Thanh, casa i família típica Vietnamita. Ens fan fer ple de menjars exquisits!! Tot i que algun d'ells no sabia ben bé com menjar-me'l, i havia d'esperar que algú iniciés el bol i seguir els seus passos.

Després d'aquesta sortida a la muntanya, m'he passat un parell de caps de setmana a casa acabant treballs, fa quinze dies vaig tenir una visita molt agradable. Sempre és guai que et vingui a visitar gent, quan estàs tan lluny de casa!! Van venir l'Anna i la Kas de Girona, vam sopar juntes, i van dormir a casa. Ara estan fent ruta per Vietnam, i em van passant els partes, quina enveja!! Dilluns arriben de nou a HCMC, se'n van al Delta del Mekong i el cap de setmana anirem plegades a Mui Ne, a fer una mica de platgeta i descans abans de que tornin a Girona el dilluns.

El cap de setmana passat em va visitar la Laia, una amiga que vaig fer quan vaig anar a Shanghai, que està de vacances i ha vingut a Vietnam i Cambodja. Vam anar plegades a Mui Né, i vam visitar les dunes de sorra blanca i vermella, el poble pescador, un rierol enmig d'una vall molt xulo, vam llogar una moto (la meva experiència en moto....quin cague!!), i ens vam fer un massatge "total body" que ens vam quedar com noves!!

Ja veieu, no són vacances, però vaig fent els meus pinitos. esperant amb candeletes venir a Catalunya l'11 de Setembre per veure-us a tots!!

per cert, ja estic omplint l'agenda, i començo a tenir problemes, estic fent ja malabarismes. Aquesta setmana intentaré passar-vos un planning, perquè cada grup sàpiga quan estic disponible, a veure si quadrem agendes, jajaja és que són només 15 dies!!!

Molts petots a tots!! I que segueixin bé les vacances!!