dilluns, 25 d’octubre del 2010

CAPÍTOL MALATIES

Hola a tots!!

Bé, aquest capítol serà curt, perquè no és agradable xerrar de malalties.
Bé, en resum, l'al·lèrgia que em va agafar just abans de venir de vacances, i que se'm va anar reproduint durant les vacances, al tornar va empitjorar i finalment vaig anar al metge.
Jo ja em pensava el pitjor, que tenia al·lèrgia a alguna cosa, i ja m'havien avançat que a Vietnam no em podien fer les proves d'al·lèrgia, i que hauria d'anar un cap de setmana a Bangkok a fer-me-les. Però el metge, que és Francès, em va comentar que abans de fer res, que em faria un anàlisis de paràsits, i eureka!! Vaig donar positiu d'un paràsit, una larva que es diu Gnosthostoma!! Òstia, entro al Google i busco què és aquest paràsit, i quan vaig veure el que era, em va entrar un fàsic impressionant!! redéu amb el paràsit!! Total, que millor això, que no pas al·lèrgia!!

M'he hagut de prendre unes pastilles per matar el bitxo, 8 pastilles miraculoses. Però el problema, és que després d'haver-me-les pres, vaig tornar a tenir una reacció al·lèrgica, se'm van inflar els llavis, que semblava la Carmen de Mairena (que per cert, ara mateix l'estic escoltant al programa del Toni Clapés, quina gràcia!!). Bé, el metge em va dir que no em preocupés, que tot i després de mort, podia tenir més reaccions, però que millor prendre'm una segona tongada de pastilles, i durant un mes no deixar les antihistamínics. Total que me'n vaig el diumenge passat d'exucursió per HCMC a la recerca de les pastilles.

EL MÓN DE LES FARMÀCIES A VIETNAM!!!

Bé, què dir de les farmàcies? Això es mereix un capítol a part!! Vaig estar tota la tarda de diumenge amunt i avall de farmàcia en farmàcia!!! No hi havia manera de trobar-les!! I finalment vam arribar a una famàcia amb un nivell d'activitat eixordador!! Semblava un mercat de peix. Hi havia més de 10 noies depatxant, cap d'elles farmacèutica és clar!! La tele posada, mñusica a tota pastilla, tothom cridant, un tio entrant amb la moto fins a la rebotiga!! Per flipar!! Quan les vaig demanar, em van dir que m'havia d'esperar, i ens van portar un parell de tamborets, i ja ens veus a les dues assegudes als tamborets, al costat de la barra (són taulells alts), i amb la música, semblava que estéssim al bar, ja només ens faltava el cubata!! I mentre ens esperàvem, vam poder comprovar que a Vietnam es venen medicaments a tort i a dret, sense cap mena de control, sense recepta, i per unitats. Tallen els blisters, i venen les pastilles per unitats. Tu arribes, i dius vull antibiòtic, i et diuen Quants dies? i tu dius: 3, i et donen les pastilles equivalents a tres dies (res de fer el cicle complert obligatori de 8 dies), per cagar-s'hi!!!
Finalment, després de tot aquest xou, em porten les pastilles, però no en tenien 8, només 7, i els dic, però jo amb 7 no faig prou, què faig amb la vuitena? I agafen diners, i se'n van ells a una altra farmàcia a comprar-me la vuitena pastilla, per flipar!!

Tornen, i quan em van a cobrar m'intenten cobrar 4 vegades més. Per sort, ja havia comprat les pastilles la setmana anterior, i sabia que costaven 420.000 VND, i em diu la tia 1.600.000 VND, i jo li dic, NOOOOO t'equivoques, aquest és el preu d'una caixa de 4, no de cada pastilla, i ell que no, i jo que sí, i al final li vaig dir: saps què et dic? que et donin pel cul!! que prefereixo que em mati el cuc, a pagar-te el 1.600.000 VND, i vam fotre el camp!!

El dilluns vaig enviar a la Hoa de l'oficina a comprar a la farmàcia de Tu Dau Môt (el poble del costat de la fàbrica), i les va trobar al preu correcte!! Suposo perquè és Vietnamita, i no intenten timar-la!! Qué trist haver d'estar sempre a la defensiva!!

Bé, i ara estic més o menys bé, però esperant a fer l'anàlisis per sortir de dubtes sobre si està mort, o no?

I a part de l'alien, doncs des de fa 15 dies estic malalta, tinc un gripàs de collons!! He passat per totes les fases, migranya, malestar general, mal d'ossos, mocs, mal de coll, tos i afonia. Ara estic millor, però encara tinc tos, que no m'acaba de marxar.

La veritat és que les malalties, les ferides, les infeccions a Vietnam s'eternitzen!! Suposo que és l'ambient contaminat, humit, ple de virus i bactèries per tot arreu.

Bé, esperem que s'acabi aviat l'agonia, perquè estic esgotada de tant tossir!

Deixem el tema de malaties!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada